GasztroMenza

Az egészséges táplálkozás nem divat, a saját érdeked.

Házi pita
A bolti változatát nem voltam hajlandó megvenni, így sokáig nem is gondolkoztam olyan ételek készítésén, amihez pita kellene. Házilag elkészíteni túl bonyolultnak gondoltam. A recept már hamar meg volt a fejemben, de eddig nem mertem nekiállni a pita sütésnek, mert el nem tudtam képzelni, hogyan kellene szépen kettéválasztani, hogy tölthető legyen. Én azt gondoltam, hogy két vékony kör alakú tésztát egymásra illesztek és a széleinél egybedolgozom. De kételkedtem, hogy háát ez elég macerás lenne. Megdöbbenve konstatáltam, hogy nem kell ehhez semmi extra, a pita egy lap tésztából szépen kettéválik.


Hozzávalók 6-7 db-hoz:

50 dkg liszt
1 friss élesztő fele
250 ml víz
50 ml olaj
só, cukor

Mérd ki a csapból engedett langyos vizet, öntsd egy nagy tálba, morzsold bele az élesztőt és 1 kiskanál cukorral keverd el, amíg fel nem oldódnak. Add hozzá a lisztet, 2 kiskanál sót, és az olajat, majd jól keverd el. Moss kezet és gyúrd össze. Ha kész a kis gömböc, fedd le a tál tetejével vagy takard le egy konyharuhával és hagyd, hogy a duplájára keljen. Legalább 1 órát pihenjen.

Ha megkelt, gyúrd át egy picit belisztezett kézzel és oszd el 6 egyenlő részre. (Én kézzel tépegettem belőle, ezért lett 7 db, így is csinálhatod, de előre felosztva biztosan azonos nagyságú piták lesznek.) Nyújts ki őket 0,5 cm vastagságúra úgy, hogy folyamatosan forgatod őket körbe, hogy minden irányba egyenlően nyúljanak. Többé kevésbé azért hasonlítsanak egy körre.
Tedd egy sütőpapírral kibélelt tepsire és hagyd tovább pihenni még 30 percig. 170 °C-on 8-10 perc alatt elkészül. Vigyázz nehogy kiszárítsd, mert akkor szanaszét töredezik és max elmajszolgathatod üresen ahelyett, hogy megtölthetnéd valami finomsággal. Úgy lesz tökéletes, ha akkor veszed ki a sütőből, amikor már felfújódott, már nincs nyers színe, de még nem kezdett el barnulni sem. Süsd két részletben és érezni fogod, mikor lesz tutira jó.

Ha kihűltek, vágj le egy kb. 2 cm széles cikkelyt mindegyikből és töltsd meg. A töltelék receptje holnap érkezik.

De nem muszáj megtölteni, sültekhez és salátákhoz csipkedve, valamilyen szószba mártogatva is tökéletes.

Ha tetszett a bejegyzés és szeretnéd tudni a folytatást, csatlakozz a facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztromenza.blog.hu/api/trackback/id/tr906897823

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Szia! :)

Hagyományos, cukormentes, teljes kiőrlésű liszttel készült recepteket is találsz itt.:) Néha comfort food, néha street food és a klasszikusok. Itt érhetsz el engem: gasztromenza@gmail.com

Ne maradj le semmiről!

süti beállítások módosítása